امروزه یکی از کاربرد های مهم اینترنت کسب درامد از آن است و در این زمینه  روش های بسیار زیادی وجود دارد یکی از این روش ها تبلیغات و به خصوص تبلیغات کلیکی است که این مطلب به سایت های PTC یا همون سایت های کلیکی مربوط میشه.

لطفا برای اشنایی با مفهموم ptc به ادامه ی مطلب بروید

PTC مخفف paid to click به معنی پرداخت برای کلیک می باشد .روش پرداخت به ازای کلیک یک روش آسان برای کسب درآمد است که در این روش شما نیازی به هیچ سرمایه اولیه ای ندارید و ابزار مورد نیاز شما اینترنت است .زمان زیادی از شما نمیگیرد ( مثلا یک ساعت در روز) و اینکه چه موقع از روز رو به این کار اختصاص بدید به خودتون بستگی داره و با شغل های دنیای واقعی کاملا متفاوت است. شما با این کار میتونید ماهانه درامدی بین ۶۰ هزارتومن تا ۲ میلیون یا حتی بیشتر داشته باشید (بستگی به فعالیت شما و تعداد زیرمجموعه هاتون داره)
اما شما در این کار نیز مانند سایر شغل ها برای رسیدن به درآمد مطلوب باید تلاش کنید و مهمتر اینکه صبر و حوصله داشته باشید و بدانید که نمیتوان یک شبه پولدار شد ولی در عین حال بدانید که این روش پتانسیل بالایی برای درآمد زایی دارد که با فعالیت اصولی حاصل میشود.
این گونه سایت های تبلیغاتی (سایت های PTC) به ازای دیدن تبلیغات توسط اعضای آن مقادیری پول بدست میارن که درصدی از اون رو به بازدید کننده ها ( یا همون کلیک کنندگان که منظور من و شما هستیم) می پردازن . 
سایت های پی تی سی شرکت هایی حقیقی و ثبت شده در ستاد ساماندهی هستند. 
عمر این سایت ها در جهان به بیش از ۹ سال می رسد. همچنین حدود ۴ سال است که این سیستم ها در ایران راه اندازی شده و زیر نظر وزارت ارشاد مشفول به فعالیت می باشند. در این سایت ها همچنین شما می توانید به اجاره زیرمجموعه بپردازید تا درآمد خود را افزایش دهید. بدین صورت که شما مبلغی را برای اجاره زیرمجموعه اختصاص می دهید و از کلیک های آنها درصدی به حساب شما واریز می شود. شما در سایت می توانید تا یک سطح زیرمجموعه داشته باشید. 
سایتهایی که به این روش کار میکنند برای شما حداقل پرداختی در نظر گرفته اند که شما باید به آن حد برسید تا بتوانید پول خود را برداشت کنید . مثلاً اگر حداقل پرداخت سایتی ۲۰۰۰ تومان باشد یعنی اینکه شما باید با کلیک بر روی لینک هایی که این سایت برای شما قرار می دهد انقدر کلیک کنید تا به میزان ۲ هزارتومان برسید ( که این مبلغ رو خیلی زود از کلیک های خودتون میتونید به دست بیارید ) و سایت به شما پرداخت داشته باشد .کاری که شما باید در این گونه سایتها انجام دهید در حقیقت کلیک کردن بر روی لینک ها است. با کلیک بر روی هر لینک تایمری در بالای صفحه باز شده قرار میگیرد که مدت مشخصی دارد . شما باید صبر کنید تا زمان نشان داده شده تایمر تمام شود . سپس به شما پیامی مبنی بر اینکه مقدار موجودی به حساب شما اضافه شد داده میشود . حال میتوانید پنجره را ببندید و سراغ لینک بعدی بروید و به همین ترتیب کار را ادامه میدهید. پس دقت داشته باشید در یک زمان فقط یک لینک از هر سایت را میتوانید مشاهده کنید و مجاز به مشاهده همزمان تبلیغات نیستید.تعداد تبلیغات که روزانه در این سایت ها برای شما در نظر گرفته میشود بستگی به سایت مورد نظر دارد.
ذکر دو نکته در اینجا ضروری است :
۱- متاسفانه بیش از ۹۵ درصد این سایت ها اسکم (scam =کلاه بردار) هستند. که ما برای راحتی شما سایت های معتبر شناسایی شده را در این وبلاگ قرار  می دهیم.
 
۲- نکته دیگه اینکه اگر بخواهید فقط و فقط با کلیک خودتون از این سایت ها پول در بیارید، بهتره اصلا این کار رو شروع نکنید چون حتی اگر اینترنت رایگان هم در اختیار داشته باشین خیلی به وقت گذاشتنش نمی ارزه و درآمد چشمگیری نخواهید داشت.

آشنائی با برخی از واژه های متداول و پرکاربرد در سایتهای پرداخت به ازای کلیک PTC
عضو استاندارد Standard Membership : عضویت و کسب درآمد در تمامی این سایتها رایگان می باشد. به چنین عضویتی، عضو استاندارد گفته می شود.
عضو ارتقا یافته (یا طلایی) Premium(or Golden) Membership : در تمامی این سایتها می توانید با پرداخت مبلغی و برای مدت مشخصی مثلا ۶ ماه، نوع عضویت خود را از حالت استاندارد به حالت ارتقا یافته تغییر دهید.
ارتقای عضویت مزایای زیادی دارد، از جمله : 
ارزش هر کلیک افزایش می یابد.
ارزش هر کلیک زیرمجموعه ها هم افزایش می یابد (نکته بسیار مهم)
تعداد زیر مجموعه بیشتری میتونید بگیرید.
مدت پرداخت پول پس از درخواست برای اعضای ارتقا یافته بسیار کوتاهتر است.
و ….
البته ارتقای عضویت اجباری نیست و لزومی نداره و فقط کسانی که میخواهند درامدشون چندبرابر باشه این کار رو میکنند.
اعضاء یا زیرمجموعه Referrals : این سایتها به صورت هرمی کار نمی کنند و برای اینکه اعضای خود را افزایش دهند و درآمد بیشتری کسب نمایند یک سطح عضویت در نظر می گیرند و یک لینک عضویت مخصوص و همچنین بنرهای مخصوص عضو گیری ، برای من و شما که عضو این سایتها می شویم در نظر می گیرند، و ما باید این لینک عضویت را در اینترنت توسط ساختن وبلاگ و سایت و چت و ایمیل و دیگر راههای تبلیغاتی پخش کنیم و کسانی که توسط لینک عضویت ما عضو این سایتها شوند به عنوان Referral یا زیرمجموعه ما در نظر گرفته می شوند. و این اعضا علاوه بر اینکه برای خود شروع به کسب درآمد می کنند برای ما هم درآمد زا هستند و معمولا ۵۰ تا ۱۰۰ درصد درآمد این اعضاء بدون اینکه از خودشون کم بشه به حساب ما هم واریز می شود.
خرید زیر مجموعه Buy Referrals : در بعضی از این سایتها می توانید توسط این گزینه زیرمجموعه فعال و دائمی بخرید.( اما پیشنهاد میشه که زیرمجموعه مستقیم از سایت خریداری نکنید )
اجاره کردن زیر مجموعه Rent Referrals : در اکثر این سایتها می توانید توسط این گزینه زیرمجموعه فعال به مدت یک ماهیانه اجاره کنید.
یک پیشنهاد مهم: دوستان عزیز همانطور که متوجه شدید هر چقدر Referral بیشتری داشته باشید، درآمد شما در این سایتها بیشتر خواهد بود، پس سعی کنید حداقل یک سایت یا وبلاگ به زبان
طراحی کنید و لینکهای عضویت خود را در این سایتها قرار دهید، تا referral (زیرمجموعه) بیشتری بگیرید و به امید خدا درآمد خوبی هم کسب کنید. و همچنین با اجاره کردن زیر مجموعه از سایت. 
 
روش های کسب درآمد در این سایت ها: 
مشاهده اگهی: در این روش معمولا مبلغی بین ۶ تا ۲۰ تومان دریافت خواهید کرد که بسته به سایت و نوع عضویت شما می تواند تغییر کند. در اکثر سایت ها با این روش می توانید درآمدی روزانه بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان بابت کلیک های خودتون داشته باشید.
زیرمجموعه: بهترین و شیرین ترین راه درامد از این سایت هاست شما از کلیک های زیرمجوعه هایتان نیز سود خواهید برد. زیر مجموعه ها به دو صورت اجاره ای یا مستقیم هستند. زیر مجموعه مستقیم کسانی هستند که شما به سیستم معرفی کرده اید که کمی دشوار هست . ولی زیرمجموعه اجاره ای زیر مجموعه ای است که شما در ازای مبلغی برای یک ماه در اختیار می گیرید. قدرت اصلی هر سیستم به زیر مجموعه های شماست که شما را قادر میسازد که در بالاترین سطح کاربری درآمدی تا ۵۰۰۰۰ تومان در روز داشته باشید.
انجام درخواست: در این قسمت شما به انجام امور خواسته شده توسط کاربران دیگران می پردازید و با ارائه سندی دال بر اثبات انجام امور خواسته شده به مبلغ مورد نظر دست می یابید. با انجام این امور می توان به حداکثر روزی ۲۰۰۰ تومان درآمد رسید. 
سرمایه گذاری و سوددهی : در برخی از سیستم ها این امکان تعریف شده که شما در سیستم سرمایه گذاری کنید و در آخر هر ماه با توجه به مبلغ سرمایه گذاری شده در سیستم توسط شما به شما سودی پرداخت خواهد شد. 
خرید سهام: که به نوعی خودش سرمایه گذاری محسوب میشه و شما میتوانید با خرید سهام در مدت مشخص شده ای سود مناسبی دریافت کنید.